Iváncsa Motor'z Team
Logo
 
BattaMotor
 
Menü
 
Linkek
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Népességszámláló
Indulás: 2007-07-30
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírek a nagyvilágból!
Hírek a nagyvilágból! : Használtmotor-teszt: Honda CB 600 F Hornet

Használtmotor-teszt: Honda CB 600 F Hornet

  2008.03.01. 19:53

Pont jókor és a megfelelő külsőségekkel lépett a közönség elé a Honda Hornet 600-as. Egyszerű felépítése semmilyen forradalmi megoldást nem hordozott, a típust az időközi modellfrissítések sem tették rendhagyóvá, mégis ez a naked bike az egyik legkeresettebb kétkerekű.

 

Hornet 600

Lassan tíz éve, hogy a Honda olaszországi gyártósorai ontani kezdték a modern motoripar egyik legnépszerűbb közhelyét a CB 600 F-et vagyis a Hornetet. A minősítés ne tévesszen meg senkit, a sportos csupasz típus olyan konstrukciós általánosságok tárháza, melyeket már az évtized első felétől jól ismerhettünk, de így együtt remekül használható új modellt alkottak. A nem rég leköszönt Hornet nem csak Európában, de világszerte sikeres motorkerékpár volt. Kontinensünkön több mint százhatvanezer darabot bocsátottak útjára, így nem véletlen, hogy használtmotor hirdetésekben is gyakran találkozhatunk vele. A CB 600 F-nek 1998-ban nem volt közvetlen konkurense, mert a Yamaha Fazer 600-as inkább a túrázók kegyeit kereste, és a Bandit sem volt olyan élénk, illetve csípős, mint a lódarázsról elnevezett Honda.

A Hornet lelke a CBR 600 F3-as sportmotor rövid löketű, négyhengeres blokkja néhány módosítás után kezdte új pályafutását. Lágyítottak a vezérlésén és a karburátorok szívótorkainak átmérőjét is visszavették két milliméterrel, így a csúcsteljesítmény csökkent, de az egyenletesebb nyomatékeloszlás miatt a gép szélesebb fordulatszám-tartományban használható. A Hornetet is érdemes az ötjegyű fordulatszámok közelében tartani, ott igazán eleven. Az első verzió formai alapjait a Japánba szánt 250-es változattól örökölte, innen származik az acél négyszögprofilokból hegesztett gerincváz ötlete is, persze minden nagyobb, az európaiak számára kényelmesebb. A dögös csupasz gép konstrukciója egészen az elmúlt év végéig tovább élt, miután a három időközi modellfrissítés sem hozott radikális változtatásokat.

Hornet 600


A 2000-es évjárattól 16 helyett 17 collos első kereket és rajta 130 helyett 120 milliméter széles gumit visel a Hornet, hogy nyugodtabban viselkedjen manőverezés közben és javították a fékek hatásfokát is. A motor karakterében a CDI gyújtás egység finomított, és az ezredfordulón dobták piacra a fejidomos Hornet-S-t is, mely végül itthon nem lett ismert.

A 2003-ban bemutatott új sorozatot második generációnak nevezi a gyár. Lényeges változtatás érte a futóművet, csillapítását elől és hátul is keményebbre hangolták. A Hornet formái az eredeti gömbölyűből szögletesebbé váltak, osztott armatúrájú lámpát szereltek rá, más lett a tank formája, kapacitása 16-ról 17 literre növekedett, az ülésnyúlvány borítása pedig innentől a hátsó lámpában végződő fullánkot formáz. A mérnökök az egyre szigorodó emissziós előírások problematikájával is szembesültek, így kicserélték a karburátorsort, és katalizátort iktattak a hagyományosan az ülés mellett vezetett kipufogóba, hogy a gép megfeleljen az Euro-2 normarendszernek. Az új időkre utalt, hogy az analóg műszereket elektronikusan működtették.                                          

Hornet 600A modellváltás előtt még egyszer áttervezték a Hornetet. 2005-ben valami igazán emlékezeteset akart a Honda, hogy a már tervezés alatt álló utódmodell megérkezése előtt se essenek vissza nagyon eladások az egyre erősödő konkurensek miatt. A legemlékezetesebb talán az utolsó széria választható metál arany fényezése, a hozzá színben is passzoló fordított, de nem állítható első teleszkópok, a kis légterelővel megspékelt lámpatest és a fél-digitálisra cserélt műszeregység. Ezektől a Hornetet akár új modellnek is nevezhetjük, pedig valójában inkább a látvány és a korszerűség motiválta a változtatásokat.

A használt Hornetek vásárlói szerencsések, mert a bőséges választék az árakat nagyon gyorsan lenyomja. Az első szériás CB 600 F-ek némelyike már kevesebb, mint egymillió forintért megvásárolható, de aki ötszázezerrel többet költhet motorra, akár egy tucat különböző évjáratú, állapotú, és színű gép közül választhat. Az eladásra szánt példányok közt akad olyan, amelyiket fém fékcsövekkel szerelt fel a gazdája, mások az első villákba progresszív rugókat szereltek, a csendes kipufogódobot nyitottra cserélték, vagy túra kiegészítőket szereztek be. A legtöbbet futott Hornetekben bő ötvenezer kilométer van, de a hazai márkaképviselet nem tud komoly hibáról. Néhány külföldi forrás a korai évjáratok vezérmű-lánc feszítőjét említi az egyetlen lehetséges gyengeségként, de az sem végzetes. A törött vagy elhanyagolt műszaki állapotú motoroktól ezúttal is óva intjük olvasóinkat. A balesetekben nem csak a teleszkóp, de a gerincváz is maradandó károsodást szenvedhet, és a széthajtott, nem szervizelt gépek sem mutatják meg a típusban rejlő motorozási élményeket.

 

 

Honda Hornet 600 (2003) - műszaki adatok

 
Motor

Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, négy állandó nyomású Keihin karburátor 34 mm-es torokátmérővel, megszakító nélküli tranzisztoros gyújtás, kettős hatású katalizátor és szekunder levegőrendszer, generátor 340 W, akkumulátor 12V/8Ah, önindító.

 
Furat x löket                            65 x 45,2 mm

Lökettérfogat                           599 cm3

Sűrítési viszony            12,0 : 1

Névleges teljesítmény   97 LE (71 kW) 12000/min-nál

Max. forgatónyomaték 63 Nm (6,4 kpm) 9500/min-nál

Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.

 
Futómű

Központi acél zártszelvény váz, motor teherviselő elemként beépítve. Elöl teleszkópvilla 41 mm-es belsőcső átmérővel, hátul alumínium zártszelvény lengővilla, központi rugóstaggal. Elöl 296 mm-es dupla tárcsafék kétdugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul                      120/128 mm

Kerékméret elöl/hátul               3.50 x 17/5.00 x 17

Gumiméret elöl/hátul                120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17


Méret és tömeg

Tengelytáv                   1420 mm

Villaszög                      64,6 fok

Utánfutás                     98 mm

Ülésmagasság              790 mm

Teletankolt tömeg        202 kg

Tank                            17 l


Mérési eredmények

 Végsebesség                           229 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h               3,3 s

Tesztfogyasztás                        6,1 l/100km

Benzinfajta                                95-ös

 
Karbantartási adatok

Szervizintervallumok                            6000 km-enként

Olajcsere                                            12000 km-enként

Motorolaj                                            SAE 10W30

Olajmennyiség szűrővel                        3,8 l

Teleszkópvilla-olaj                               10W

Olajmennyiség villaszáranként            483 cm3

Gyújtógyertyák                                    NGK CR9EH-9

Szelephézag (hidegen) szívó 0,16 mm, kipufogó 0,22 mm          


Előnyei:


-kezes viselkedés

-széles választék, alacsony ár

-tartós konstrukció


Hátrányai:


-alacsony fordulaton nyomatékszegény

-szélvédelem hiánya

-változó fogyasztás

 
Köszönjük nekik a kiváló munkát!
 
SportMotor
 
Naptár!
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Lapozás
 
Szavazás
Közvélemény kutatás:)
Mi a kedvenc motormárkátok?

Aprilia
Cagiva
Ducati
Kawasaki
Gas-Gas
Honda
KTM
Yamaha
Suzuki
Harley Davidson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak